Villkor

Garanti

Vi har 3 års garanti på fast protetik och 1 års garanti på kosmetisk och avtagbar protetik. Det innebär att vi gör om vårt arbete kostnadsfritt vid material-, eller konstruktionsfel. Övriga behandlingskostnader ersätts ej. Omkonstruktion räknas ej som garanti och debiteras fullt.

Om eventuella fel upptäcks ska dessa meddelas inom 2 veckor. Garantin gäller ej normalt slitage. För att detta ska gälla vill vi ha det reklamerade arbetet i retur. Tandteknikerna Sverige AB tar ej ansvar för produkten om påverkan skett på produkten efter frisläppandet.

Betalning

Betalning sker antingen för varje enskild faktura eller med samlingsfaktura. Vid betalning av enskild faktura gäller 20 dagar. Månadsfakturan som skickas ut i början av varje månad betalas den 20:e. Lagstadgad dröjsmålsränta är 8%. Vid fast protetik är arbetet godkänt först när det är cementerat. Vid avtagbar protetik godkänns arbetet vid utlämning.

Övrigt

Tandteknikerna Sverige AB förbehåller sig rätten att ändra priser kontinuerligt. Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar från våra underleverantörer. Andra villkor kan gälla i landstingens upphandlingar. I de totalpriser som anges väljer Tandteknikerna Sverige AB och då ingår de i priset. Övriga komponenter debiteras separat. Vi ska ha möjlighet att justera arbetet innan det skickas till annan leverantör.

Villkor för poängshopen

Som kund hos Tandteknikerna kan du använda dina bonuspoäng på vår Poängshop. Inloggningsuppgifterna tillhandahålls av Tandteknikerna Sverige AB.

Välj mellan värdecheck eller andra spännande erbjudanden, för att ta ut varor eller värdecheck behöver du identifiera dig. Datumet för bonus poängens giltighet uppdateras inom det kommande dygnet efter att uttag gjorts i Poängshoppen.

BONUS POÄNGENS SYSTEM OCH GILTIGHET

Bonuspoäng systemet är baserat på klinikens (org nr) faktureringsbelopp.
Exempel. Kund A har skickat arbeten till ett värde av 50.000 SEK månad 1. Kund A har därför 50.000 Poäng att nyttja i poängshopen.
Poäng är endast giltiga i 3 månader. dvs att poäng som inte nyttjas försvinner.
Exempel: Kund A har under månader 1,2 & 3 skickat arbeten för 125.000 kr.(månad 1: 45 tkr, m2: 55 tkr & m3 25 tkr.) När fakturan för månad 4 (55.000 kr/poäng) skickas ut ersätts poängen från månad 1 (45.000 kr/poäng.)
Detta betyder att en kund inte kan spara poängen i mer än 3 månader.
kr/poäng = kronor (fakturavärde) poäng (lojalitets poängen)

PRISER OCH BETALNING
Varje vara anges med pris exkl moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

ÅNGERRÄTT
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om:
Varan har köpts med lojalitetspoäng och/eller tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits. Med försegling avses även teknisk plombering.

När du nyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

PRIVAT POLICY
"När du lägger din beställning hos oss uppger du dina företagsuppgifter/orgnr. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post."

COOKIES
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

LEVERANSER
Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Ej uthämtade paket
Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

RETURER
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.